1. Snažíte se ve své galerii eliminovat kurátorský aspekt?
1. Nijak zvlášť se o to nesnažím. Snažím se pouze, aby vystavovaná díla splňovala základní koncepci galerie. Kurátora zde vnímám jako prostředníka a organizátora.
2. Jaká je vaše koncepce galerie?
2. Galerie by měla ideálně propojovat a zároveň nezávisle působit na dvě skupiny lidí:
a) obyvatele domu, kteří vystavené dílo míjejí několikrát denně při vstupu do domu
b) lidi z venku, kteří mají příležitost vniknout do cizího prostoru, což předpokládá jistou dávku odvahy i drzosti
Vernisáže jsou potom místem, kde se tyto dvě skupiny lidí mohou setkat a třeba i poznat. V širším smyslu by měla fungovat jako platforma pro sociální kontakty mezi lidmi z různých sociálních a kulturních okruhů, kteří žijí v jednom městě nebo městské čtvrti.
Obsah vystavených děl by toto měl nějakým způsobem reflektovat, vedle dalších omezení, která jsou dána technickými parametry galerie.
3. Víte o nějaké podobně zaměřené galerii na současné umění v zahraničí, kterou také provozují umělci a její činnost se pohybuje v neziskovém sektoru? Napište mi, prosím, na ni webový odkaz a email. Vyberte jen jednu galerii.
3. Myslím, že podobně funguje (fungoval) byt, studio a klub 17 m2 Magdy Bielesz ve Warszawě.
magda.bielesz@gmail.com http://magdabielesz.blogspot.com/2009/05/pokoj.html
4. Byli byste ochotni se za svou galerii účastnit malé konference v říjnu 2009 na téma: Role kurátora v současném českém výtvarném umění?
4. Ochotná jsem, ovšem nejsem si jistá, že mám k tomuto tématu co říct.
Daniela Deutelbaumová
19. 6. 2009